بیت کوین - bitcoin

ساخت وبلاگ

مانند بیت کوین و اتریوم،‌ درک مفهوم و نحوه چگونگی کار ریپل هم ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

شبکه پرداخت ریپل (RippleNet) و ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP) در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند. ریپل نت به بانک ها و موسسات بزرگ متصل می ‌شود و انتقال پول یا سایر دارایی ها را می توان در بستر شبکه انجام داد. تمام تراکنش ها در دفترغیرمترکز ریپل (XRP Ledger) ثبت می شوند.

ارز ریپل یا به اختصار XRP، ارز مورد استفاده برای انجام تراکنش ها در شبکه ریپل است. ریپل به منظور تسهیل پرداخت های آنلاین به وجود آمد. هر تراکنش در ریپل حداکثر پس از فقط چهار ثانیه انجام می شود. برای مقایسه، بهتر می توان سرعت تراکنش ها را با شبکه اتریوم و بیت کوین مقایسه کرد. در اتریوم انجام یک تراکنش حداقل دو دقیقه طول می‌کشد. در بیت کوین این زمان ممکن است نسبت به ترافیک شبکه تا بیش از پنج ساعت هم برسد. در سیستم های سنتی شاید پرداخت ها فوری به نظر برسد، اما در واقع انتقال پول اصلی بین بانک ها، سه الی هفت روز زمان نیاز دارد.
تفاوت های اصلی ریپل و بیت کوین
ریپل کاملا مقیاس پذیر است – در حال حاضر شبکه ریپل می تواند ۱۵۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد که به گفته ی توسعه دهندگان این میزان بیشتر خواهد شد. بیت کوین در هر ثانیه فقط ۷ تراکنش را انجام می‌دهد.یکی از دلایل فورک بیت کوین کش هم همین مشکل بیت کوین بود.

علاوه بر سرعت و مقیاس پذیر بودن، کارمزدهای معمالات هم در این شبکه قابل توجه است. کارمزدها در این شبکه بسیار ناچیز است. در حال حاضر بیش از ۷۵ شرکت مالی بزرگ از شبکه ریپل استفاده می‌کنند.

ریپل یک شبکه پرداخت و ارتباطی برای موسسات مالی سراسر جهان است. این اکوسیستم یک رقیب جدی برای سوئیفت است. ارز ریپل را می‌توان مانند سهام معامله کرد. تفاوت اصلی بیت کوین و ریپل اهداف و قابلیت ها است. بیت کوین با هدف تبدیل شدن به یک ارز رسمی جهانی و تسهیل پرداخت های آنلاین طراحی شده است اما ریپل برای تبدیل شدن به یک روش پرداخت روزمره به وجود نیامده است هر چند که ممکن است در آینده این امکان هم فراهم شود.

بیت کوین روش جدیدی برای پرداخت آنلاین است که انسان را از بانک بی‌نیاز می کند. اما بالعکس ریپل شبکه خود را برای ارتباط بین بانک های سراسر جهان ارائه داده است تا معاملات سریع تر و هزینه ها کمتر شود.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی بیت کوین با ریپل، بلاک چین بودن بیت کوین است. ریپل بر خلاف بیت کوین و ارزهای بلاک چینی، یک شرکت متمرکز است. به همین دلیل به آن انتقادهایی هم وارد می‌‌شود. این شرکت قبل از راه اندازی شبکه تمام ارزها را ساخت و به طور اتوماتیک آرام آرام به بازار عرضه می‌شود.

ریپل چگونه کار می کند ؟
قیمت ریپل و عوامل موثر بر آن
هنگامی که در حال نوشتن این مقاله هستیم قیمت هر واحد ریپل بیش از ۲ دلار است. اگر سال گذشته (اوایل سال ۲۰۱۷)، معادل ۱۰۰۰ دلار ریپل می خریدید، امروز با قیمت هر واحد ۲ دلار،‌شما ۳۶۰,۰۰۰ دلار سرمایه داشتید. آن زمان قیمت هر واحد ریپل ۰.۰۰۶ دلار بود. بر خلاف اکثر ارزهای دیجیتال،‌ ریپل قابل ماین یا استخراج نیست. همانطور که قبلا ذکر شد، حدود ۱۰۰ میلیارد واحد ریپل وجود دارد که امروزه حدود ۴۰ درصد آن در گردش است که به منظور تنظیم بازار، رفته رفته توسط شرکت، عرضه می‌شوند.

آیا ریپل برای سرمایه گذاری مناسب است؟ بازار ارزهای دیجیتال بسیار نو و در ابتدای راه است. سرمایه گذاری بلند مدت (حداقل یکساله) ارزهای دیجیتال تا به امروز کسی را متضرر نکرده است. همانطور که گفتیم اگر سال گذشته حدود ۳ میلیون تومان روی ریپل سرمایه گذاری می کردید،‌ امروز حدود ۱ میلیارد تومان سرمایه داشتید. با این حال هیچ چیز ۱۰۰ درصد نیست و نمی توان سود را تضمینی دانست.

ریپل یک ارز کاربردی است. بدیهی ست که هر چه پذیرش بانک ها و نهاد های مالی بیشتر باشد، رشد قیمت آن هم بیشتر خواهد شد. یکی از ریسک های بزرگ سرمایه گذاری روی ریپل متمرکز بودن آن است. اخبار و اتفاقاتی که در شرکت ریپل رخ دهد، به شدت در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

کیف پول های ریپل
برخلاف محبوبیت این ارز، کیف پول همیشه یکی از مشکلات کاربران و سرمایه گذاران ریپل بوده است.

کیف‌پول لجر نانو اس
این کیف پول بهترین گزینه برای ذخیره ریپل است. با استفاده از این کیف پول شما مالک حقیقی ریپل ها خواهید بود و ریسک های نگهداری ریپل در ولت های آنلاین را ندارد .

Ledger Nano S از امنیت بالایی برخوردار بوده و استفاده از آن ساده است. همچنین، میتوان آن را همه جا با خود برد. از این رو، استفاده از این کیف پول سخت افزاری، یکی از بهترین راه‌های موجود برای ذخیره ارزهای رمزپایه است.

استفاده از این کیف پول به دلیل اینکه از ارزهای متعددی پشتیبانی میکند، توصیه میشود: دش،بیت‌کوین کش، اتریوم/اتریوم کلاسیک، زی‌کش، و ریپل.

وب‌سایت گیت‌هاب
Gatehub وب سایت پر طرفداری است که امکان ذخیره ریپل و خرید آن با استفاده از یورو یا دلار آمریکایی را فراهم می‌آورد.
برای شروع لازم است یک حساب کاربری بسازید.

توجه داشته باشید: کلید بازیابی را روی یک تکه کاغذ بنویسید و در مکان امنی نگه داری کنید. در صورتی که یک روز رمز ورود به حساب کاربریتان را فراموش کنید، تنها راه بازیابی رمز ورود شما همین تکه کاغذ خواهد بود.
پس از ساخت یک حساب کاربری، وارد مرحله KYC (فرآیند شناسایی مشتری) میشوید که طی آن حساب کاربری شما فعال خواهد شد.

به دلیل پیروی این سایت از قوانین ایالات متحده، نگهداری ریپل در این سایت برای ایرانیان عزیز  ریسک زیادی دارد.

کیف پول های صرافی
صرافی های آنلاین بزرگ برای نگهداری ارزها کیف پول ارائه می‌دهند. صرافی های Hitbtc، binance و bitfinex فعلا با کاربران ایرانی مشکلی ندارند توجه داشته باشید که در این صرافی ها، مخصوصا برای کاربران ایرانی خطر بلوکه شدن وجود دارد. تحریم بیترکس باعث شد تا میلیون ها دلار سرمایه کاربران ایرانی در این سایت بلوکه شود.

صرافی binance به دلیل چینی بودن، برای نگهداری ریپل ریسک بسیار کمتری دارد.

کیف‌پول کوین پی‌منتز
یکی از کاربران وب‌سایت CoinSutra، استفاده از کیف پول CoinPayments را توصیه کرده است. در این کیف پول چند منظوره با ساخت یک حساب کاربری میتوان از امکان ذخیره ریپل، ارزهای دیجیتال پرطرفدار دیگر و همچنین آلت‌کوین های آتی در آن استفاده کرد.

کاربران باگ های زیادی از این سایت گزارش داده اند بنابراین مسئولیت استفاده از این کیف پول به عهده خودتان است.

سایت های دیگری هم مثل ripplex و ripplepaperwallet، به ترتیب کیف پول های دسکتاپ و کاغذی ریپل، ارائه می‌دهند اما به دلیل اینکه تست شده نیستند،‌ در این مقاله به معرفی آن ها نپرداختیم.

چگونه ریپل بخرم؟
پس از انتخاب و تهیه کیف پول می توانید ریپل بخرید. خرید ریپل از صرافی های آنلاین انجام می‌گیرد. برخی از صرافی های ایرانی مستقیما با ریال ریپل می‌فروشند که از بردن نام آن ها معذوریم اما می‌توانید با یک جستجوی ساده آن ها را پیدا کنید.

خرید ریپل از صرافی های خارجی
برای خرید ریپل از صرافی های خارجی، دو راه اساسی وجود دارد : ۱ – خرید مستقیم با دلار یا یورو ۲- تبدیل ارزهای دیگر ( بیت کوین، اتریوم و …) به ریپل

خرید مستقیم با دلار یا یورو

این روش برای کاربران داخل ایران بسیار مشکل است. برای خرید مستقیم با دلار نیاز به حساب های مسترکارت یا ویزا دارید. با توجه به تحریم های ایران،‌تهیه و استفاده از این کارت ها نیاز به واسطه های مختلفی دارد که هزینه های خرید شما را افزایش می‌دهد. سایت های Bitstamp، Gatehub و Kraken بهترین سایت های خرید ریپل با دلار یا یورو هستند.

تبدیل ارزهای دیگر به ریپل

معمول ترین و راحت ترین راه مخصوصا برای کاربران ایرانی،‌ روش تبدیل است. شما می توانید با خرید بیت کوین یا اتریوم از طریق سایت های داخلی یا خارجی،‌ ارز خود را در سایت های مبادله به ریپل تبدیل کنید. بهترین سایت های تبدیل ریپل برای کاربران ایرانی :

ShapeShift
یکی از راه های ساده تبدیل ارزها سایت شیپ‌شیفت است. این پلتفرم محیط کاربری ساده و زیبایی دارد و هر کسی می تواند به سادگی ارز خود را در آن تبدیل کند. امنیت بالای این صرافی در میان کاربران زبانزد است. این سیستم ارز شما را ذخیره نمی کند بنابراین خطر بلوکه شدن شما را تهدید نخواهد کرد. سرعت و کارمزد مناسب هم از ویژگی های خوب این سیستم است.
صرافی چینی بایننس هم روش خوبی برای خرید ریپل است. به دلیل چینی بودن صرافی احتمال تحریم و بلوکه شدن پول ها بسیار کم است. این سایت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است. شما می توایند بیت کوین یا ارزهای دیگر را در این صرافی شارژ کنید و اقدام به خرید ریپل یا ارزهای دیگر نمایید. همانظور که گفتیم این صرافی می تواند به عنوان کیف پول،‌سرمایه شما را ذخیره کند.
مانند بایننس این پلتفرم هم محیط خوبی برای خرید و فروش ریپل است. ریسک بلوکه کردن در این صرافی بسیار بالاتر است بنابراین سعی کنید بلافاصله پس از خرید مبالغ خود را به کیف پولی امن منتقل کنید.

صرافی های دیگری مثل bitfinex برای کاربران ایرانی قابل استفاده هستند اما به دلیل ریسک خیلی بالا،‌ شارژ ارز به آن ها را پیشنهاد نمی کنیم.

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : ریپل,قیمت ریپل,خرید ریپل,فروش ریپل, نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 57 تاريخ : چهارشنبه 14 فروردين 1398 ساعت: 3:04

http://coinextend.qowap.com/

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 64 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:20

http://coinextend.pointblog.net/

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 74 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:19

http://coinextend.timeblog.net/

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 59 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:19

http://coinextend.fireblogz.com/

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 61 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:18

http://coinnews.arzublog.com/

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 65 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:17

از ارزهای دیجیتال بازار کریپتو کارنسی آیوتا ( یوتا – میوتا ) که در بین ده ارز برتر بالای coinmarketcap قرار دارد . یوتا که از دسته ارزهای متمرکز بازار می باشد با همکاری چند کمپانی معتبر شکل گرفته است . اما همیشه یکی از مشکلات اساسی ارزهای متمرکز قابلیت کنترل و دخل و تصرف توسط شرکت ها و نهادهای کنترل کننده و از طرفی امکان هک شدن این ارزها از معایب بزرگ آن ها می باشد . یوتا تاکنون چندین مورد هک در والت های خود را داشته است .

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : یوتا,نیوز,اخبار,خبر, نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:16

به زودی قرار است گرام ارز دیجیتال شرکت تلگرام عرضه گردد . این ارز در واقع کوین (coin) یا سکه نیست و در دسته توکن ها قرار می گیرد . توکن ها به معنی عامیانه فروش سهام یک شرکت می باشد که به عنوان جذب سرمایه برای پروژه مد نظر عرضه می گردند . اخیرا بیان گردیده که ایرانیان از خرید ارز تلگرام محروم هستند و این می تواند یکی از بزرگترین اشتباهات شرکت تلگرام باشد که بزرگترین بازار خود را که از طریق همین شبکه تلگرام کسب و کارهای بسیاری در حال انجام است را از این گردونه حذف کرده است .

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نیوز,اخبار,خبر,تلگرام,گرام, نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:15

cardano - ada
کاردانو

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 75 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:14

تتر یا اصطلاحا تتر دلار یا ارز واحدی که این روزها در صرافی ها رایج می باشد و تریدرها از آن برای حفظ سرمایه استفاده می کنند . تتر همواره قیمتی برابر یک دلار دارد و در هنگام ریزش بازار تریدرها با تبدیل دیگر ارزهای خود به تتر سعی در حفظ سرمایه خود دارند . تتر نوسانات بسیار جزیی دارد که همواره به سمت یک دلار میل می کند. این که حامی تتر یک شخص یا حقیقی یا حقوقی است یا اینکه مورد حمایت دولت آمریکا می باشد همانند دیگر ارزها مبهم است . هم چنین این که آیا تتر به ازای هر کوین خود پشتوانه ای برای پاسخگویی به سرمایه گذاران کریپتوکارنسی دارد یا نه نیز از دیگر ابهامات تتر می باشد . تتر (Tether) در (coinmarketcap) با نماد USDT نمایش داده می شود .

بیت کوین - bitcoin...
ما را در سایت بیت کوین - bitcoin دنبال می کنید

برچسب : tether,usdt,تتر, نویسنده : coinextend coinextend بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 2 اسفند 1397 ساعت: 0:13